//tekeminen aloitettu 3.12.2003 #include #include //**** taulukkojen asetus **** typedef struct { int x, y; } MATO; int main(void) { //**** kuvien asetus **** BITMAP *tausta; BITMAP *palikka; BITMAP *aavikko; BITMAP *paristo; BITMAP *paristo2; BITMAP *paristo3; PALETTE pal; //**** taulukot **** MATO pala[1600] = {}; //**** muuttujat **** int x=312; int y=8; int hidastus=0; int hidastus_max=40000000; int asento=1; int lopetus=0; int uudestaan=0; int turha=0; int osa=1; int osia=10; int patteri=0; int patteri_x=0; int patteri_y=0; int pisteet=0; int kaannos=1; int vuoro_kaannos=0; int taso=0; //**** tilojen asettamista **** allegro_init(); install_keyboard(); set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT,320,200,0,0); //**** kuvien lataamista **** tausta=load_bmp("aavikko.bmp",pal); aavikko=load_bmp("aavikko.bmp",pal); palikka=load_bmp("palikka.bmp",pal); paristo=load_bmp("paristo.bmp",pal); paristo2=load_bmp("paristo2.bmp",pal); paristo3=load_bmp("paristo3.bmp",pal); set_palette(pal); while(turha<1600) { pala[turha].x=-8, pala[turha].y=-8; turha++; } turha=0; while(lopetus==0) { // **** kuhnimista **** while(hidastus312)lopetus=1; if(y>176)lopetus=1; while(turha<1001) { if(pala[turha].x==x && pala[turha].y==y)lopetus=1; turha++; } turha=0; // **** piirt„minen **** draw_sprite(tausta,aavikko,0,0); draw_sprite(tausta,palikka,x,y); if(patteri==1)draw_sprite(tausta,paristo,patteri_x,patteri_y); if(patteri==2)draw_sprite(tausta,paristo2,patteri_x,patteri_y); if(patteri==3)draw_sprite(tausta,paristo3,patteri_x,patteri_y); while(turhaw, tausta->h); // **** seuraava kentt„ **** if(pisteet>taso*100-1) { taso++; while(!key[KEY_SPACE]) { gotoxy(15,2); printf("kentt„:%d",taso); gotoxy(1,4); if(taso==1)printf("N„pp„imet:\n\nZ:peli nopeutuu\nX:peli hidastuu\n<:k„„nn”s vasempaan\n>:k„„nn”s oikeaan\n\nVihre„ palakki=+1 piste\nSininen palakki=+5 pistett„\nPunainen palakki=+10 pistett„"); if(taso==2)printf("Ihan hyvin aloitelialle."); if(taso==3)printf("Koirakin pystyisi samaan."); if(taso==4)printf("Kissin taidoilla hyvin."); if(taso==5)printf("On tuo ny jonkin verran."); if(taso==6)printf("Hyv„t perus pisteet."); if(taso==7)printf("Alkaako k„yd„ vaikeaksi?"); if(taso==8)printf("Et ollutkaan kovin huono."); if(taso==9)printf("Aika hyv„ suoritus."); if(taso==10)printf("nooh, en voi haukkua."); if(taso==11)printf("Kiva summa jo."); if(taso==12)printf("Huh Huh, hyvin menee n„in kaverien kesken."); if(taso==13)printf("En tied„ mit„ sanoisin, olen sanaton!"); if(taso==14)printf("Alkaako tila loppumaan?"); if(taso==15)printf("T„ss„ tarttis koodeja jo."); if(taso==16)printf("No, paina enteri„ pohjassa („l„k„ p„„st„ yl”s)."); if(taso==17)printf("Auttoiko, jatka vaan? ;)"); if(taso==18)printf("Sit„ samaa..."); if(taso==19)printf("L„het„ vaikka postia osoitteeseen: Tuppu_88jippii.fi\nOn meinaa toi sun peli kokemus 'TŽYDELLINEN'"); if(taso==20)printf("Arvaappa mik„ arsytt„„?"); if(taso==21)printf("No se ku Vice city pit„„ pelata taas l„pi.\n1. kerralla kaveri tallensi mun tallenuksen p„„lle.\n2. kerralla piti ladata niin poistin tallenuksen.\n ARGH"); if(taso==22)printf("Eth„n k„yt„ koodeja?"); if(taso==23)printf("No sovitaan ett„ menit l„pi. ;)"); if(taso==24)printf("Eik” viel„k„„n riit„, nyt riitt„„!!! :-)"),osia=1500; gotoxy(12,19); printf("paina 'SPACEA'"); } } // **** alapalakin piirto **** gotoxy(2,24); printf("pisteet: %d kentt„: %d",pisteet,taso); } return(0); }